Hoe werkt een digitale receptie en wat zijn de voordelen?
Indien je een ondernemer bent of je hebt een leidinggevende functie binnen een bedrijf dan ben je vast op de hoogte van de manier waarop klanten binnen jouw bedrijf behandeld worden. Klantvriendelijkheid is erg belangrijk en kan leiden tot een situatie waarin klanten extra producten wensen te kopen. Daarnaast zul je meer particulieren trekken indien jouw onderneming bekend staat als een klantvriendelijk bedrijf. Het gesprek tussen een klant en een werknemer is daarom erg belangrijk om een goede band te creëren. Helaas is bezoekersregistratie noodzakelijk om de veiligheid te waarborgen en hier kan een digitale receptie bij helpen.
De waarde van een digitale receptie
Aan de hand van een digitale receptie is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de bezoekersregistratie op een goede manier verloopt. Hierbij geldt dat de werknemer voldoende tijd heeft om de klant op zijn of haar gemak te stellen en vervolgens voldoende te helpen bij het kopen van een product. Er zal bovenal geen sprake zijn van een sociaal geforceerde situatie met een ongemakkelijk gevoel. Het concept van een digitale receptie is immers dat de klant een afspraak inplant bij een bedrijf. Bekijk vooral alle mogelijkheden die er te vinden zijn bij Reflex Online.
De QR-code
De QR-code hoeft enkel gescand te worden, waardoor de klant binnen afzienbare tijd de winkel in kan gaan. De code dient als een persoonlijke privilege voor de bezoeker om gebruik te maken van de winkel. Vervolgens heeft de werknemer die aanwezig is in de winkel alle tijd en aandacht voor de klant. Het helpen van de klant zal hierdoor een stuk gemakkelijker verlopen. Daarnaast is het voor de werkgever in kwestie mogelijk om een overzicht te krijgen over het aantal bezoekers per dagdeel.
Geen papier bezoekersregistratie
Door gebruik te maken van de QR-code is het niet meer nodig om gebruik te maken van papieren bezoekersregistratie, hetgeen voor veel mensen als winst zal voelen. Het is namelijk voor veel mensen vervelend om je bij aankomst nog te laten registreren. Daarnaast is het aan werknemers om alle aanmeldingen bij te houden, wat tevens een vermoeiende taak kan zijn. De QR-code biedt een oplossing voor dit probleem gericht op het waarborgen van comfort en de gelegenheid om een persoonlijke band op te bouwen met de klant. Tevens geldt dat de meeste mensen in Nederland ondertussen bekend zijn met de QR-code, waardoor het gebruik van de code binnen de winkel makkelijk zal zijn.